11 dic 2010

LES TIC


En la primera classe de les TIC-TAC ens van presentar l’assignatura, ens van explicar el funcionament d’aquesta i tot seguit es va passar a l’explicació de la matèria (les TIC).
Les TIC (tecnologies de la Informació i Comunicació), com bé indica el seu nom, són tecnologies noves que ens ajuden a poder trobar tot tipus d’informació i comunicar-nos amb la resta de persones que hi ha al món, tot això en un curt termini de temps.

Estan dividides en 3 parts:
           - Informàtica: Full de càlcul, Base de dades...
           - Telecomunicacions: Telèfon, mòbil, satèl·lit...
           - So – Imatge: vídeo, ipot...

Totes elles estan relacionades formant un triangle (com es pot veure a la foto) per unes TIC. Trobem que entre l’informàtica i les telecomunicacions hi ha la telemàtica (Internet), entre l’informàtica i el so – imatge està la multimèdia (videojocs) i la relació telecomunicacions i so – imatge hi ha el Mas Media (RTV).

Les TIC ens aporten:
           - Informació à Fàcil accés a tot tipus d’informació.
           - Comunicació/Relació à Ens permet comunicar-nos a l’instant amb altres persones.
           - Procés de dades à Facilita el treball dels docents i discents.
           - Recursos didàctics à Podem triar i comparar continguts/informació dins d’un gran ventall de recursos.

Tenen un procés d’aprenentatge:
           - Accés a la informació.
           - Procés de la informació.
           - Aprenentatge.
           - Producte obtingut.

I un procés d’ensenyament:
           - Diagnòstic de necessitats.
           - Preparar les classes.
           - Motivar a l’alumnat.
           - Gestionar les classes.

Un altre tipus de noves tecnologies, però basant en l’educació i en l’aprenentatge, són les TAC (Tecnologia de l’aprenentatge i Coneixement), que l’objectiu és fer l’ús de les TIC dins l’educació. Actualment és fan servir molt a les aules i ha tingut un gran impacte, ja que es una manera nova de treballar, més ràpida, amb més recursos i motivadora.

l’EVA (Entorns virtuals d’aprenentatge) ens proporcionar una comunicació entre docents, discents i docent – discent, també trobem materials que els professors poden penjar i que l’alumnat pot descarregar-se fàcilment, uns exemples clars són: el Campus virtual i el Moodle.

No hay comentarios:

Publicar un comentario