Principis de l’aprenentatge i l’ensenyament
- Aprenentatge.
Trobem tres factors importants alhora d’aprendre (voler, saber com i poder).
Per voler aprendre primer de tot necessitem alguna motivació, curiositat per saber més d’aquella matèria, assignatura... o pot entrar la figura del mestre, que pot fer-nos sentir aquesta curiositat mitjançant la manera d’explicar.
El saber aprendre, aquí es on entra la societat i les nostres experiències, que ens ajudaran a millorar o conèixer noves tècniques per aprendre.
I per últim el poder, cadascú es diferent i necessitarà més o menys temps per aprendre uns determinats continguts, però penso que tothom es capaç d’arribar i aprendre el que vulgui o es proposi, sempre i quan tingui els dos primers factors.
- Ensenyament.
Cada professor ensenya d’una manera diferent, tenen diferents metodologies, però el que haurien de tenir en comú tots els professors són les ganes de voler ensenyar, perquè així transmeten a l’alumnat que el professor vol que aprenguem, si no veuen aquestes ganes, per part del mestre, els alumnes encara tindran menys ganes d’aprendre. Un altre punt que ha de tenir tot el professorat seria la participació dels alumnes, aconseguiríem que estiguessin més atents i no hi ha millor manera d’aprendre que participar i involucrar als alumnes en les activitats i l’últim punt, però no menys important, son els recursos didàctics, un professor ha de tenir un gran ventall de recursos, ja que es trobarà en moltes situacions i has de saber sortir-te’n.
Les avaluacions continues son la millor manera de fer el seguiment al col·lectiu d’alumnes, perquè vas veien progressivament l’evolució dels joves i pots intervenir abans de finalitzar el curs.
Per finalitzar dir que les infraestructures, els materials (TIC), les famílies implicades, etc. Son factors també molt importants a l’hora d’ensenyar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario